marți, 9 iunie 2009

De ce Skype blocheaza portul 80 si 443 si accesul browser-elor la net din cand in cand

Astăzi în timp ce butonam eu într-una și mă chinuiam să scriu bibliografie pentru așa zisul proiect de diplomă, mă trezesc că nu mai pot accesa nici un site. Toate bune și frumoase, hai să vedem ce se întamplă. Verific pe alt calculator de prin preajmă, totul merge bine. O iau pe varianta clasică cu ping-ul, toate bune și frumoase și de la mine de pe calculator. Și totuși, nici un browser nu încarcă vreun site web. Am încercat cu fantasticul Internet Explorer, cu Mozilla și cu Chrome, toate-l afișau pe nenea "cannot display" sau "uups".
Skype fiind una dintre aplicațiile pe care le folosesc de vreo 4 luni de zile, m-am gândit să văd dacă nu cumva dânsul este cel vinovat. Si ghiciți ce... chiar el era. După ce am oprit Skype într-o secundă totul a revenit la normal.
Ca să mă conving ca nu e doar o coincidență am gugălit puțin pe net și am dat peste alte persoane care pățeau același lucru. Nu mulți, dar erau.
Așadar, amatorilor de Skype, un netstat -a -o -n vă va arăta pid-ul aplicațiilor care ascultă pe anumite porturi de pe calculator, deși ascultatul nu ar trebui să pună o probleme browser-elor, da no, cine știe. O să vedeți că Skype ascultă pe 80 (HTTP) și 443 (SSL). Slavă Domnului, ascultarea pe aceste porturi este opțională, și recomand tuturor care nu se află în spatele unui firewall baban să renunțe la ea.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu