duminică, 26 aprilie 2009

Alonia este de fapt un client SIP !

Salutare,

    A venit momentul primului post legat de tehnică. După cum probabil mulți dintre voi știu, Alonia permite comunicarea cu rețelele fixe și mobile din întreaga lume la prețuri acceptabile. Acest client mi-a permis să comunic cu familia, cu prietenii din țară, la costuri de apeluri locale.
    Însă, soft-ul realizat de ei și pus la dispoziție pe internet are neajunsuri. Listele de contacte sunt amestecate (GTalk, Alonia, Yahoo, ICQ, etc...) și gestiunea dispozitivelor audio lasă de dorit.
    Ideea de a folosi alt client mi-a venit de la postul de pe site-ul colegului meu Cristi, unde menționează că Alonia utilizează protocoalele SIP și STUN. Astfel, am dat drumul la navigator și am gugălit după "Alonia", "SIP", "STUN". Rezultatele nu au încetat să apară.
Astfel, pentru a folosi alt client, alt telefon soft, trebuie să procedați astfel:
    -setați domeniul SIP la psip.alonia.ro
    -dacă clientul permite, setați server-ul stun la stun.alonia.ro
    -modul de determinare al prezenței online trebuie setat la peer-to-peer, altfel nu veți putea primi apeluri.
    O singură mențiune, clientul trebuie să suporte codec-ul G729, altfel convorbirile nu vor funcționa (francezul ar zice domage la faza asta).

Tchô !

Un comentariu:

  1. Stupid din doua motive:
    1. functioneaza numai cu G729
    2. Numerotarea fara long distance ... 00; foarte incomod de pe smartphone.

    Nu cred ca voi mai cumpara credit. Pa Alonia

    RăspundețiȘtergere